FAQ Dienstencheques abonnement
1. Waarom dit abonnement?
Daoust is een betrouwbare en professionele speler binnen de dienstenchequessector. Door de druk van externe factoren (hogere loonkosten, stijgende werkingskosten en anderen, …) zijn wij, zoals vele andere spelers in de sector, genoodzaakt om administratieve kosten aan te rekenen in de vorm van een abonnement.
Dit abonnementsysteem helpt de financiële gezondheid van ons dienstenchequesbedrijf te waarborgen en tevens de kwaliteit van onze dienstverlening te garanderen:
- De opleiding van de huishoudhulpen.
- Het inhuren en ter beschikking stellen van huishoudhulpen volgens uw behoeften.
- Het beheer van de planning (wijzigingen en vervangingen).
- Het beheer van de afwezigheid van de klanten omdat we ons inzetten steeds werk te kunnen bieden aan de huishoudhulp.
- De voortdurende innovatie van onze diensten, zoals bijvoorbeeld real time informatie per sms bij een onverwachte afwezigheid van uw huishoudhulp.
2. Rekenen andere dienstenchequesbedrijven ook extra kosten aan?
Ja, de meeste ondernemingen rekenen bijkomende kosten aan, waarvan sommige oplopen tot €2 per uur.
Bij Daoust bedraagt het bedrag €9,99 per maand. Bovendien gaat het om een maandelijks abonnement waarvan de facturatie per kwartaal zal gebeuren aan een bedrag van €29,97.
3. Kan je als ondernemening een extra kost aanrekenen?
Ja, er is een wettelijk kader om deze kost aan te rekenen. Als je meer wil weten over deze wetgeving kan je een kijkje nemen op de volgende websites:
4. Is de prijs voor het abonnement voor iedereen hetzelfde?
Ja, ongeacht het aantal uren aan huishoudelijke hulp bedraagt de prijs van het abonnement €9,99.
5. Hoe vaak per jaar wordt het abonnement aangerekend?
Aan het begin van elk kwartaal ontvangt u een verzoek om de administratieve kost voor het kwartaal te betalen (3 maanden X €9,99). Dit verzoek ontvangt u via onze partner POM. Dit systeem is snel en makkelijk.
Wordt u in het midden van het kwartaal klant? U ontvangt de maand die volgt op de eerste poetsbeurt een factuur voor €9,99 per maand tot het einde van dat kwartaal. Bij start van het volgende kwartaal ontvangt u het verzoek tot betalen voor het komende kwartaal (€27,97 – €9,99 * 3 maanden).
6. Wat als ik het abonnement niet betaal?
Indien u het abonnement niet betaalt, zal u in eerste instantie aanmaningen ontvangen. Indien na deze aanmaningen er nog steeds geen gevolg gegeven is aan het verzoek, heeft Daoust de mogelijkheid om de diensten stop te zetten.
7. Waar kan ik terecht voor vragen rond de commerciële overeenkomst en/of algemene voorwaarden?
U kan rechtstreeks contact opnemen met uw JobCenter.
De nieuwe algemene voorwaarden 2023 zijn beschikbaar op onze website.
8. Wordt het abonnement terugbetaald wanneer de huishoudhulp afwezig is?
Nee. Wanneer uw huishoudhulp afwezig is, doen wij ons uiterste best om een vervangende huishoudhulp te voorzien.
9. Hoe kan ik de abonnementskost betalen?
De administratieve kost zal gefactureerd worden via het systeem POM. U krijgt een verzoek tot betaling en heeft de keuze uit verschillende betaalmogelijkheden:
- QR code scannen: snel, veilig en efficiënt
- Per domiciliëring
10. Hoe zal ik het betaalverzoek ontvangen?
Standaard ontvangt u het betaalverzoek per e-mail: snel en ecologisch!
Indien er geen mogelijkheid is om het betaalverzoek per email te ontvangen, zal u het betaalverzoek per post of SMS ontvangen.
11. Is het abonnement fiscaal aftrekbaar?
Het abonnement is fiscaal niet aftrekbaar, maar het fiscaal voordeel op dienstencheques blijft van toepassing.
Klik hier voor meer info.
12. Ik heb een probleem met mijn factuur, waar kan ik terecht?
Alle vragen die betrekking hebben op de facturatie van het abonnement worden behandeld door ons Finance departement , uw JobCenter kan u niet verder helpen met vragen in verband met uw factuur.
U kan contact opnemen via het contactformulier hier onderaan.
Contacteer ons!
Indien u andere vragen heeft rond de diensten van Daoust, uw huishoudhulp, uw dossier, … kan u terecht bij uw Daoust JobCenter. Onze collega’s helpen u graag verder.